Onze zwemschool

Vanaf de leeftijd van 5 jaar (het jaar waarin je 5 wordt) kan je lid worden en starten in de zwemschool. Via onderstaande knop kom je, na het invullen van je gegevens, automatisch terecht op onze wachtlijst. Wij nemen dan, van zodra er plaats is, contact met je op.

Leren zwemmen

De leerlijn die we volgen in onze zwemschool, is de leerlijn die door de zwemfederatie wordt voorgesteld. Hierbij gaan we onze doelen zetten op het behalen van brevetten (Fred Brevet)

We hebben onze zwemschool ingedeeld in 11 groepen met elk een eigen kleur van badmuts. Het dragen van de badmuts is dus verplicht.

Watergewenning:

Leren overleven:

Leren veilig zwemmen:

Waterveilig:

Reddend zwemmen:

De trainingsuren

In onze zwemschool voorzien wij 3 trainingen van 45 minuten per week. Tijdens deze momenten trainen alle groepen van de zwemschool gelijktijdig. Op die manier kan er snel geschakeld worden, indien nodig.

Via deze link kan je de trainingsuren zien.

Jaaroverzicht

Om de doorstroom duidelijk te maken delen wij het jaar in in 4 periodes. De bedoeling is dat er per periode een brevet kan behaald worden en dat er dus per periode een groep wordt doorgeschoven. Dit is uiteraard afhankelijk van een aantal factoren zoals aanwezigheid op de training, het kunnen van het kind,...

Het bestand hieronder toont de indeling van de periodes voor het jaar 2024

Wat kost je lidmaatschap?

Het lidgeld wordt per periode betaald en komt op 125 euro voor het 1ste kind in een gezin.

Vanaf een 2de kind in hetzelfde gezin, is er 10 euro korting per kind.

In dit lidgeld zit inbegrepen:

- Toegang tot het zwembad tijdens de trainingsuren

- Inschrijvingsgeld voor de federatie

- Kosten voor redders en trainers

- Eventuele deelname aan Paco wedstrijden

- Een 1ste badmuts volgens kleur (verplicht te dragen op training)

- Een Brevet, indien de doelen bereikt zijn.

In dit lidgeld zit niet inbegrepen:

- Om door de poortjes van het zwembad te kunnen, moet er een bandje gekocht worden. Dit bandje is aan de trainingen van de club gekoppeld. Dit bandje kost eenmalig 7 euro en blijft geldig over de periodes heen.

- Bij verlies, indien vergeten of beschadigd kan een nieuwe badmuts aangekocht worden aan 5 euro. Het dragen van een badmuts is bij LZV verplicht.

Bij het betalen van het lidmaatschap bij LZV, verklaart u zich automatisch en volledig akkoord met onze gedragscode en privacyverklaring LZV

1.1.1 Eendjes rode badmuts
1.1.2 Zeepaardje oranje badmuts