Onze open water zwemmers

Zwem je graag buiten? Dan kan je bij LZV deelnemen aan verschillende open water wedstrijden. Deelnemen kan vanaf 11 jaar. Het is een vereiste dat je minstens 1000m schoolslag of vrije slag kan zwemmen. De wedstrijden in open water gaan altijd door van juni t.e.m. september omdat de minimumtemperatuur 16°C moet zijn. Afhankelijk van de leeftijd en de zwemslag zijn er wedstrijden van 1000m t.e.m. 15000m.

Trainingen (zie tabblad "Trainingsuren")

Voor de open water zwemmers voorziet LZV de mogelijkheid om 3x per week te trainen, in het zwembad, samen met de masters (op maandag- en woensdagavond en zaterdagvoormiddag).

Wat kost je lidmaatschap?

Het lidgeld voor een open water zwemmer wordt per jaar gerekend en bedraagt 250 euro.

In deze prijs zijn alle kosten inbegrepen:

- Lidmaatschap bij LZV en verzekering.

- Toegang tot het zwembad tijdens de trainingsuren van LZV.

- Korting bij Sport Lauwers, sportwinkel in de Larstraat in Menen

- Kosten voor redders en trainers

- Toegang tot evenementen in het zwembad door de club georganiseerd (clubwedstrijd, ...)

- Competitievergunning bij de federatie (VZF)