top of page

Ben je ouder dan 9 jaar, wens je deel te nemen aan competitiewedstrijden en ben je 3 van de 4 standaard slagen machtig, neem dan contact met ons op via onderstaande knop.

De Pre-competitie

Alvorens te kunnen aansluiten aan de competitie is er een overgangsperiode nodig. In deze periode worden de kinderen voorbereid om deel te nemen aan wedstrijden. Er wordt gewerkt aan technische verbetering van de slagen, opbouwen van conditie en correct zwemmen tijdens een wedstrijd.

De competitie

Van zodra we ondervinden dat de kinderen klaar zijn om deel te nemen aan wedstrijden, komen zij terecht in de groep van de competitiezwemmers. Daar wordt er gewerkt aan het opbouwen van conditie en het verbeteren van je eigen tijden. De deelname aan wedstrijden, is in samenspraak met de hoofdtrainer.

Trainingen (zie tabblad "Trainingsuren")

Voor de competitie voorziet LZV standaard 3 trainingen per week (op maandag- en woensdagavond en zaterdagvoormiddag). Afhankelijk van de ambitie en gedrevenheid kan een competitiezwemmer bij LZV nog 2 keer extra per week trainen (op dinsdag- en vrijdagavond). Deze trainingen zijn specifiek voor zwemmers die door het trainersteam geselecteerd zijn.

Stage

Een selecte groep van de competitiezwemmers gaat 1 keer per jaar op stage. De selectie gebeurt door het trainersteam en is sterk afhankelijk van de progressie, ambitie en gedrevenheid van de competitiezwemmers. De deelname aan de stage heeft als doel, om na de stage betere tijden te zwemmen op wedstrijden. De stage gaat meestal door in Rosas (Spanje) tijdens 1 week van de paasvakantie. Deelname aan de stage zit niet in het lidgeld inbegrepen.

Kledij

Als (pre-)competitiezwemmer vertegenwoordig je de club. Dit is voornamelijk van betekenis op wedstrijden, maar ook op andere clubactiviteiten. De club verwacht dan ook dat jullie de clubkledij dragen op deze activiteiten. De clubkledij vind je onder het tabblad "Clubkledij".

Wat kost je lidmaatschap?

Het lidgeld voor een competitie zwemmer wordt per jaar gerekend en bedraagt 375 euro.

In deze prijs zijn alle kosten inbegrepen:

- Lidmaatschap bij LZV en verzekering.

- Toegang tot het zwembad tijdens de trainingsuren van LZV.

- Korting bij Sport Lauwers, sportwinkel in de Larstraat in Menen

- Kosten voor redders en trainers

- Toegang tot evenementen in het zwembad door de club georganiseerd (clubwedstrijd, ...)

- Competitievergunning bij de federatie (VZF)